Omringad av Japanska utbytesstudenter

Jag känner att jag kommit till stadiet då jag känner att jag har ett stort behov av utbytesstudent kompisar.( Egentligen känner jag att jag skulle behöva träffa och prata med svenska utbytesstudent, vilket jag förhoppningsvis snart kommer göra.)

Sedan har jag ju Marri, min utbytesstudentkompis från skolan. och Nu har jag aven hittat två till, som har i Geelong, bada fran Rotary. Mayu och Tsukasa verkar vara mycket trevliga, bada två verkar mycket trevliga. problemet med alla tre ar att dem ar fran Japan. Inte for att de ar något fel pa Japan och Janpaner det ar bara det att dem ar fruktansvart daliga pa Engelska.

Jag har gått i skolan i nästan tre veckor nu. Och även fast jag inte har några krav på mig som alla andra och även fast ingen egentligen bryr sig om jag gör uppgifterna eller inte, är jag redan nu sorligt skoltrött. Jag hade faktiskt tänkt att skolka från större delen av biologin idag, för att göra massa saker jag egentligen skulle gjort nu på lunchen, bland annat försöka byta bort biologi.

Angående deb har jag lite nytt, okej jag trodde aldrig jag skulle säga eller skriva det här men; jag funderar på att banta!
Inte pågrund av deb såklart utan pågrund av en klänning(som jag skulle ha på deb, ja), inte för att jag skulle banta för en klänning heller. Men det här är annorlunda, klänningen är helt underbar, och jag behöver inte ens betala för den! Jennys(min consuller) mamma hade den på 60-talet och sedan dess har den hängt i en garderob helt ensam och övergiven! jag måste rädda den, det är liksom mina drömmars klänning som jag har letat efter typ hela mitt. Vi snackar inte många kilo, jag får på mig den, men jag kan inte lyfta armarna. Hur svårt kan det vara att banta fyra fem kilo egentligen, Jag hade förstås inte tänkt att ge upp hela mitt liv, detta är vad jag i så fall hade tänkt att göra: Äta gröt eller müsli till frukost istället för rosade mackor med smör, sylt eller jordnötssmör. Som mellanmål innan lunch ska jag äta frukt i stället för snacks, till lunch ska jag inte äta toeste med ost, pesto och tomat, på vit bröd varje dag. Till mellanmål efter skolan ska jag inte äta mer rostat bröd med sylt och jordnötssmör. Till middag ska jag äta mer riktig vegmat istället för Joans mat som jag bara äter för att jag är lat!



Det var allt för nu

Puss och god natt

10/8


Kommentarer
Postat av: Linnea

Meh, gillar ändå inte tanken på dig som bantar :(

2009-08-11 @ 17:55:35
URL: http://linneahmkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha, åh, om anna skulle banta, vad skulle hon banta för? ofc en 60-tals-klänning, vad trodde jag liksom? lycka till :D

2009-08-16 @ 20:59:13
URL: http://annaochsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0